Conéixer el desenvolupament de la comunicació i del llenguatge en la infància és essencial per a poder detectar des de l'entorn familiar o educatiu les possibles dificultats que es puguen mostrar en el desenvolupament dels xiquets/as amb Trastorn de l'Espectre Autista (TEA). A més, tant la detecció com la intervenció primerenca són essencials des de les primeres etapes vitals. També ho és la participació de la família i els entorns pròxims, ja que són un pilar fonamental per a l'eficàcia de la intervenció.
Dins del desenvolupament del llenguatge i la comunicació, hi ha sistemes que poden secundar o substituir la comunicació d'els/les xiquets/as amb TEA, per la qual cosa es considera primordial establir i generalitzar estos sistemes per a proporcionar una forma de comunicació funcional i eficaç que millore la qualitat de vida d'els/les xiquets/as amb TEA des de la infància
Tema 1. Bases teòriques del TEA
Tema 2. La intervenció en context
familiar i professional
Tema 3. La comunicació en TEA
Tema 4. El llenguatge en TEA
Tema 5. La comunicació i el
llenguatge
Tema 6. Els sistemes de
comunicació alternatius i/o augmentatius (SAAC)