2611A-SM07 Reglament 2023/1230 relatiu a les màquines i aplicació del Reial decret 1215/1997. 05.11.2026


Accés a l'aula

02/11/2026 - 11/12/2026

Matriculació

07/01/2026 - 30/10/2026

Modalitat

Presencial

Hores del curs

5 Hores

Descripció

El Reglament 2023/1230 del Parlament Europeu i del Consell fixa els requisits que han de complir les màquines per a la seua comercialització i posada en servici. D'altra banda, el Reial Decret 1215 1997 establix les disposicions mínimes de seguretat i salut per a la utilització pels treballadors dels equips de treball 


L'objectiu d'este seminari és aclarir els conceptes fonamentals sobre el tractament legal d'estes disposicions, així com aportar criteris orientatius per a facilitar la seua correcta aplicación.


Temari

PROGRAMA.

  • Legislació aplicable a màquines. Àmbit d'aplicació i definicions 
  • Aplicació del Reial decret 1215/1997, de 18 de juliol, pel qual s'establixen les disposicions mínimes de seguretat i salut per a la utilització pels treballadors dels equips de treball i Reglament 2023/1230 relatiu a les màquines.
  • L'Avaluació de Riscos en les màquines.
  • Discrepàncies en relació amb màquines presumptament conformes. 
  • Casos pràctics.

Requisits d'admissió

A causa de la limitada capacitat del curs l'INVASSAT procedirà a la selecció de les persones que s'inscriguen atenent als criteris de preferència: 


  • Personal Tècnic de PRL en actiu.  
  • Responsables de manteniment.  
  • Persones amb funcions i responsabilitats en matèria de PRL en les empreses. 


La preinscripció per a la selecció de les persones que realitzaran el curs, NOMÉS es pot realitzar a través del formulari que es troba actiu en la pàgina web del curs. Una vegada tancada la preinscripció, la direcció del curs avaluarà les sol·licituds presentades per a determinar la selecció.  


Una vegada realitzada esta, se'ls notificarà el resultat de la mateixa a través de l'adreça de correu electrònic que hagen indicat en la sol·licitud. 


D'altra banda, les persones seleccionades, una vegada notificades, hauran de contestar si accepten la selecció a través del correu electrònic, decaient en el seu dret a participar en el curs si no ho feren abans de la data que s'indique en la notificació, realitzant-se la crida de la següent persona que es trobe en la llista d'espera.  


En cas de diverses sol·licituds de la mateixa empresa, la segona i següents es relegaran al final en la llista de preinscripció. 


Nombre de places 25.

RECORDE QUE LA SEUA PLAÇA ÉS PERSONAL I NO PODRÀ ENTREGAR-SE-LA A UNA ALTRA PERSONA.

Entitat impartidora

INVASSAT Centre Territorial Alacant.

Professorat

Marceliano Coquillat Mora, cap de servici de Programes i Assistència del CT del *INVASSAT a Alacant, Francisco Román Asensi i Vicente Sempere López tècnics del CT del INVASSAT d'Alacant.

URL amb més informació

Objectius, programa i requisits.

Observacions

el dia 5 de novembre de 2026